kodulehe abc

Kodulehe loomine: 3 sammu eduka äri alguseks

Äri käivitamisel ja ettevõtte loomisel on kodulehe loomine üks esimesi väljakutseid, millega silmitsi seisad. Kui sa ei tunne ennast IT-valdkonnas väga koduselt või sul pole hetkel suurt eelarvet tippagentuuri palkamiseks, võib see saada takistuseks, mis pärsib edasiliikumist. 

Aga see ei pea üldsegi nii olema ja siinkohal aitan sul vundamendi paika laduda, nii et kodulehe loomine tundub juba palju lihtsam ja loogilisem. Seejuures ei oma tähtsust, kas plaanid kodulehe teha ise või lased selle luua proffesionaalil, eelnevalt ette valmistades ja läbimõeldult tegutesedes muutuvad kõik sammud lihtsamaks ning selgemaks. Kodulehe loomine ei tohi olla takistuseks, vaid pigem võimaluseks, mis toetab sinu ära edu algusest peale. 

 

 

Vaatame siis lähemalt, mis need kolm kõige olulisemat teemat on, mida veebilehe loomisel silmas pidada.

Mis on kodulehe peamine eesmärk ja milliseid ärilisi protsesse see toetab?

 

 

1. Kodulehe loomise eesmärk: kuidas kodulehe abil ärilisi tulemusi saavutada?

 

Eesmärk, eesmärk ja veelkord eesmärk!

 

Kodulehe eesmärk ja kuidas see sulle äriliselt tasu toob on kõige alus. Paraku ei pöörata sellele ikka veel piisavalt tähelepanu, sest selle läbi mõtlemine tundub tüütu ja ebamäärane. Juba ammu ei ole koduleht pelgalt  enam ettevõtte visiitkaart, see on 24/7 e-müügimees ja turunduskanal, mis aitab ärilisi tulemusi saavutada. 

 

Kodulehe eesmärgiks võib muuhulgas olla näiteks toote või teenuste müümine, brändi tuntuse suurendamine, kontaktide ja uudiskirjaga liitujate kogumine, tööprotsesside optimeerimine ja muud.

 

Võta hetk aega, mõtle läbi ja kirjuta paberile, mis on see mõõdetav ning samas ka realistlik eesmärk, millega koduleht sinu äri toetab.

 

Näiteks võib sõnastatud eesmärgiks olla:

  • kasvatada ettevõtte järgmise aasta kasumit 10%
  • tuua igas kuus ettevõttele 20 uut kontakti
  • suurendada klientide rahulolu kolmanda kvartali lõpuks 25% 
  • kasvatada igakuist veebimüüki 10% 
  • vähendada klienditoe ajakulu esimese kvartali lõpuks kaks korda
Kodulehe loomine

2. Sihtgrupp: kuidas pöörduda kliendi poole tema keeles? 

Ülimalt oluline on teha endale selgeks, kes on täpselt kodulehe sihtgrupp ja mida ta külastusperioodil tegema peab. Kodulehe sisu peab kõnetama sinu klienti ning olema tema nägu.

Alati tuleb esikohale seada küsimus – mida minu klient soovib? Mitte, mis minule meeldib, vaid – mis minu kliendile meeldib ja vajalik on. Mis väärtust mina kliendile loon? Selleks, et seda mõista, tuleb kõigepealt enda ideaalset klienti tundma õppida.

Ei ole mõtet pakkuda kontoriruumide renti palgatöölisele, kunstripsmete paigaldamist pottsepale, ortopeedilisi jalanõusid teismelistele ega jalgpallivarustust balleriinile. Igal tootel ja teenusel on oma sihtrühm, mis määrab tooni, kuidas nende poole pöörduda, milliseid visuaale kasutada, millistes kanalites kohal olla ja millist väärtuslikku sisu luua.

Sihtrühma analüüsides mõtle oma kodulehe peamise külastaja peale, käi läbi allolevad punktid ja kirjelda oma ideaalset klienti võimalikult detailselt:

  • Mis on tema demograafilised omadused? – Keskmine vanus, sugu ja sissetulek, mitu last tal on, riigist ja keelest tulenevad eripärad, haridus.
  • Kus kohas ta oma aega veedab, nii onlines kui offlines? – „Kasutab Facebooki“ on liiga laialivalguv. „Jälgib Facebookis paljusid Eesti rõivadisainereid ja on nende gruppide liige“ on täpsem ja parem. „Talle meeldib jalutamas käia“ on liiga laialivalguv. „Ta käib iga pühapäev oma lapse ja koeraga mere ääres jalutamas“ on täpsem ja näitab rohkem tema harjumuste ning omaduste kohta.
  • Mis on tema peamised probleemid, mured ja väljakutsed, mille lahendamisega sinu ettevõte abiks saab olla? Probleemi kirjeldades ole võimalikult täpne, näiteks võib sinu klient mõelda:

 – mul tulevad kolme kuu pärast pulmad ja ma tahan 5kg alla võtta
 – need poolvääriskivid ja kristallid on nii põnevad, aga ma ei tea milline neist mulle sobiks
 – arghh, see raamatupidamine on nii tüütu, ma tahaks et keegi teine seda minu eest teeks
 – ma lihtsalt ei jõua kogu aeg töö kõrvalt kodu korras hoida, kui ainult keegi aitaks mind kasvõi kord kuus kõik korda saada

 

  • Millist ettevõtte eesmärkidele vastavat tegevust peab ta kodulehel tegema? Kas külastaja kodulehele kasulikku informatsiooni otsima, hinnapakkumist küsima, aega broneerima, toodet ostma? Mõtle läbi, mida klient kodulehel tegema peab, nii on selgem sõnum, mida tekstidesse kirjutada ja milliseid call-to-actioneid kasutada.
  • Millistes kanalites ta tüüpiliselt liigub, kuskohast informatsiooni otsib? Kui ta peab informatsiooni otsima, siis kas esimene koht kuhu ta läheb on Google või otsib ta hoopis Youtube videoid, loeb raamatuid? Millised on tema käitumisharjumused veebis.
  • Milline on tema eelistatud suhtlusviisi meetod ja millist väärtuslikku sisu ta eelistab? Kas ta eelistab suhelda e-maili, sõnumi, helistamise teel? Kas talle meeldib lugeda detailseid materjale, vaadata lühikesi juhendavad videoid, kuulata e-raamatud jne.
  • Kuidas ta suhtleb, millist tonaalsust ja slängi ta kasutab, milline on tema kõnemaneer? Kasutades samu fraase ja termineid on lihtsam kodulehele sisu kirjutada, mis klienti päriselt kõnetab. Eesmärk on kirjutada sellist sisu, mida lugedes klient mõtleb “Vauu, see oleks nagu täpselt mulle kirjutatud”.

Analüüsides läbi oma kliendi olemuse ja vajadused saad sellest lähtuvalt paika panna kodulehe struktuuri, sisu, visuaalid ja kõik muud pisidetailid. See aitab sul koostada avalehele õiget sõnumit, teha klienti kõnetavaid pakkumisi, pöörduda tema poole personaalselt kasutades samu sõnu ja kõnepruuki, nii et müüd õigetele inimestele õigetes kanalites. 

Kui sul on oma meeskond, siis tehke seda koos – istuge kokku koosolekuruumi ja pange nö nähtamatule kliendile laua taha tool ning hakake temaga tutvuma. Kõlab pisut hullult eks, aga mida lõbusam protsess, seda parem tulemus.

 

3. Struktuur ja funktsionaalsus: kuidas luua klientidele mugav kasutajakogemus?

Peale kodulehe eesmärgi paika panemist ja sihtgrupi analüüsimist tead sa, kuidas koduleht äri toetab ja millised on sinu ideaalse kliendi eelistused. Viimane punkt on kõige lihtsam ja praktilisem. Mõtle loodava lehe struktuuri ja funktsionaalsuse peale, kas selles osas on erisoove ja eelistusi ning mis on need „must have“ asjad, mis lehel kindlasti olema peavad.

Muuhulgas mõtle läbi:

  • Millised vahelehed kodulehele tulevad
  • Kas koduleht peab olema mitmekeelne
  • Kas lehel peab olema mõni ärist tulenev erifunktsionaalsus (nt. broneerimise süsteem, ruumide 3D plaani kuvamine, integratsioon majandustarkvaraga jms.)
  • Kas ja mis mahus on soov teha SEOd
  • Milline on ettevõtte visuaalne stiil või selle puudumisel, milline see olema peab
  • Milline on eeldatav ajaraam ja eelarve

 

Kokkuvõte: koduleht sinu äri teenistuses

Eduka kodulehe loomine vajab korralikku eeltööd ja süvitsi läbi mõtlemist mida klient soovib. Ehk kogu saladus peitubki selles, et lähteülesanne tuleb korralikult läbi mõelda, panna see teenima äri eesmärki, tuleb õppida tundma sihtgruppi ja ideaalset klienti, mõelda läbi peamised kodulehe omadused ja oledki valmis startima!

Iga järgnev otsus lähtub kodulehe eesmärgist ja sellest, kas see on kliendi hüvanguks.

Nende punktide hoolikas läbimõtlemine ei aita luua ainult mitte head kodulehte, vaid on toeks ka turunduse tegemisel, sest sa tead juba kuidas ja kus oma kliendi poole pöörduda, mis talle meeldib ja mismoodi sinu äri teda aidata saab.

Kui tunned, et vajad abi kodulehe planeerimisel või arendamisel, olen sulle hea meelega toeks. Võta julgelt ühendust, nii astud kindlalt edasi oma äri edendamise teekonnal!

Scroll to Top